دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در مدرسه علمیه خواهران خوی

حوزه/ محمدلو گفت: بیانات رهبر انقلاب در قضایای اخیر لبنان و دستور جهاد معظم‌له راه‌گشای همه ماست و باید تلاش کنیم به انحای مختلف این جهاد را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، وحیده محمدلو امروز در مراسم گرامیداشت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله که با حضور اساتید و طلاب و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: شهید سیدحسن نصرالله برای رژیم صهیونسیتی اسرائیل خطرناک‌تر از سیدحسن نصرالله خواهد شد و این را به وضوح خواهیم دید. همان طور که شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است. چه قدر جوانان و نوجوانان و حتی کودکان بعد از شهادت سردار دل‌ها می‌گفتند که ما یک حاج قاسم هستیم.

وی ادامه داد: شهادت یعنی مهر تایید خداوند بر زندگی مجاهدانه یک فرد و شهادت سیدحسن نصرالله یعنی خداوند انتخابش کرد و تلاش و مجاهدت او را به نحو احسن و ویژه قبول کرد و چه سعادتی از این بالاتر می‌باشد و شهید زنده است و خون او به هدر نمی‌رود خاصیت خون شهید این است که می‌جوشد و دل‌ها را همدل و متحد و آگاه‌تر می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: راه شهید سیدحسن نصرالله و مکتب و جهاد و شهادت طلبی او ادامه تا ظهور خواهد داشت و ما به وضوح در طول سالیان مختلف دیدیم که خداوند هیچ‌گاه جبهه اسلام را خالی نمی‌گذارد همان طور که بعد از شهادت شهید سیدعباس موسوی شهید سیدحسن نصرالله جانشین به حق وی شد و بعد از امام خمینی (ره) امام خامنه جانشین ایشان شد ..و این مسیر در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز بارها و بارها تکرار شده است.

وی گفت: در حقیقت همیشه این‌گونه است که هر زمانی که پرچم سرداری زمین می‌افتد سردار تازه نفس دیگری پرچم را بر می‌دارد و این راه مقاومت با ایستادگی و صلابت به سرانجام شیرین خود خواهید رسید.

محمدلو اضافه کرد: پیام رهبری معظم انقلاب که درباره قضایای اخیر لبنان گره‌گشاست که فرمودند: «بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. و امروز برای علمیاتی کردن این فرمان به چند نکته باید توجه کنیم اول این که از جبهه مقاومت و رزمندگان اسلام باید حمایت مالی صورت گیرد که سایت رهبری این امکان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: دومین مسئله لزوم دفاع نظامی از مردم مظلوم لبنان می‌باشد که وظیفه مسئولین است که زمانش و چگونه انجام شدنش هم برحسب تشخیص مصلحت مسئولین انجام می‌شود و بهتر است به آن‌ها اعتماد کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: سومین مسئله در عملیاتی کردن فرمان رهبری در مورد جبهه مقاومت لزوم حمایت حضوری و در صحنه بودن مردم است که با حضور در تجمعات مردمی و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل امکان پذیر است و همین جوش و خروش مردمی و انزجار مردمی هم به نوبه خود تأثیرگذار است که نبایستی از آن غافل شد حال اگر این تجمعات و این وحدت مردمی در همه کشورهای اسلامی ایجاد شود زودتر شاهد زوال نابودی اسراییل خواهیم بود.

وی لزوم جهاد تبیین و آگاه سازی مردم در لزوم حمایت از مردم لبنان و فلسطین را چهارمین راه برای عملیاتی کردن جهاد در مورد جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: حتی اگر نیروهای نظامی ما بخواهند با حمله موشکی هم پاسخ جنایات رژیم صهیونسیتی را بدهند بایستی اهمیت و لزوم این حمایت برای مردم تبیین و تشریح شود که اگر مردم همراه نشوند بر اثر تبلیغات دشمنان در کشور ناسازگاری و فتنه و آشوب صورت می‌گیرد.

محمدلو خاطرنشان کرد: تحریم‌ کالاهای رژیم صهیونیستی از سوی مسلمانان و تمام آزادگان جهان نیز پنجمین راه عملیاتی کردن فرمان رهبری در مورد جبهه مقاومت است و ششمین مسئله لزوم فعالیت تاثیرگذار در فضای مجازی است که توسط دشمن قرق شده است.

وی ورود به مدارس و تبیین جبهه مقاومت را هفتمین راه عملیاتی کردن فرمان رهبری در مورد جبهه مقاومت دانست و تاکید کرد: در سطح مدارس انجام پویش‌های مختلف شامل دلنوشته و نقاشی و کلیپ و .. باشد و باید دانش‌آموزان را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کنیم و هشتمین راه نیز انجام کارهای هنری مانند تولید نماهنگ‌ها و سرود و فیلم و مستند و .‌.در حمایت از حزب الله و شهید سیدحسن نصرالله و حمایت از فلسطین است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه به علل کمک به لبنان و فلسطین اشاره کرد و گفت: دلایل کمک به ملت‌های زیر ستم مختلف است که رسم مسلمان بودن، ظلم ستیزی، رسم فتوت و جوانمردی و احسان در مقابل احسان و حمایت از مظلومین از جمله آن‌هاست و موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز همواره پشتیبانی از حق، حمایت از ملت‌های مظلوم و ایستادگی در برابر استعمارگران بوده است‌

وی اضافه کرد: در حقیقت این وسعت نظر اسلام است که برایش ملاک انسان بودن است بدون توجه به اعتقادات دینی و مذهبی او و برای کمک‌رسانی و مرزهای جغرافیایی را کافی نمی‌داند و در زمان جنگ تحمیلی و قضایای مختلف کشورمان شاهد حمایت کشورهای منطقه به ویژه مقاومت لبنان بودیم و امروز نیز باید جبران کنیم.

محمدلو اضافه کرد: ایران اگر به سوریه، لبنان و فلسطین کمک نمی‌کرد، جنگ‌هایی که در این کشورها رخ می‌دهد؛ در ایران اتفاق می‌افتاد و این کمک‌های مالی و نظامی جمهوری اسلامی در واقع خط مقدم را به مرزهای رژیم صهیونیستی برده است و نکته دیگر هم این است که هر کشوری برای بخش‌های مختلف خود بودجه دارد از جمله بودجه دفاعی و نظامی و اصلا عقلانی نیست کشوری بودجه دفاعی خود را در جاهای دیگری هزینه کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha